2 thoughts on “Elpymisen merkkejä, osa 4”
Comments are closed.
Comments are closed.
Olen lisännyt Jyrkin Listalle kvartaalitulosten muistiinpanot. Aluksi muistiinpanoja on tehty laatuyhtiöiden listan osakkeille ja tarkoitus on laajentaa muistiinpanoja myös suurimpien Suomi-yhtiöiden osakkeille. On todennäköistä, että
Yleistä
Luin Puttosen kirjan. Se on hyvä ja selkeä.
Kirja jakautuu kahteen osaan kuten nimikin sanoo. Miten miljoona hankitaan ja miten se kulutetaan.
Alla joitakin Puttosen keskeisiä havaintoja
Yritykset investoivat, kasvavat, maksavat enemmän veroja ja lisäävät työvoimaa, jos sijoitetun pääoman tuoto (voitto) on riittävällä noin 7..8% tasolla. Yhteisöverojen tulevaa kevennystä kritisoidaan turhaan. Olennaista
Sosiaaliturvaministeri Sanni Grahn-Laasosen toimeksiannosta professori Samuli Knüpfer on nimitetty selvityshenkilöksi, jonka tehtävänä on arvioida mahdollisuuksia soveltaa Ruotsin rahastoeläkemallia (premiepension) Suomessa. Selvityshenkilön toimikausi päättyy tammikuussa 2027.
Ruotsin

Ennakoimisen ongelma…
… on myös siinä, että potentiaaliset tekijät voivat olla melko riidattomia. mutta niiden aktualisoituminen ("laukeaminen") on peräti vaikeaa ennakoida täsmällisesti. Itse olen koko ajan kiinnittänyt huomiota USA:n ja Välimeren maiden epästabiiliin tilanteeseen.
Aivan viime päivien kuva on, että markkkinat ovat nyt keksineet vanhan suomalaisen sananparren "Hullu mies Huittista syö enemmän kuin tienaa." Ikävää, ettei Bush Jr reagoinut USA:n talouden epätasapainoon varmistettuaan toisen kautensa. Niin tehdessään hän olisi varmistanut itselleen paremman "legacyn", joka lienee toisen kauden lähes tärkein tavoite
T. Juha
Krugman pelasti päivän…
… ei se Kreikka niin paha ole 🙂 odottakaas uutisia Espanjasta 🙁
jousimies