3 thoughts on “IMF: Saharan eteläpuoleisen afrikan talous kasvaa yli 5% nopeudella”
Comments are closed.
IMF: Saharan eteläpuolinen Afrikka toipuu – kasvu lähivuosina 5% paremmalla puolella.
ETF rahastot, joiden kautta on mahdollista sijoittaa afrikkaan: AFK, GAF, EZA, EGPT (kaupankäyntitunnukset)
Comments are closed.
Jyrkin Listan molemmat mallisalkut tuottivat 6,7 prosenttia vuoden alusta laskien. Salkut jäivät sekä valuuttakurssioikaistusta SP500:stä (+9,7 %) että OMXH25:stä (+9,2 %). Tässä voidaankin todeta se,
Olen lisännyt Jyrkin Listalle kvartaalitulosten muistiinpanot. Aluksi muistiinpanoja on tehty laatuyhtiöiden listan osakkeille ja tarkoitus on laajentaa muistiinpanoja myös suurimpien Suomi-yhtiöiden osakkeille. On todennäköistä, että
Yleistä
Luin Puttosen kirjan. Se on hyvä ja selkeä.
Kirja jakautuu kahteen osaan kuten nimikin sanoo. Miten miljoona hankitaan ja miten se kulutetaan.
Alla joitakin Puttosen keskeisiä havaintoja
Yritykset investoivat, kasvavat, maksavat enemmän veroja ja lisäävät työvoimaa, jos sijoitetun pääoman tuoto (voitto) on riittävällä noin 7..8% tasolla. Yhteisöverojen tulevaa kevennystä kritisoidaan turhaan. Olennaista

Informaatio- ja kommunikaatioteknologiasta Afrikssa
Helsingissä kiva kongressi joulukuussa:
http://euroafrica-ict.org/events/cooperation-forums/at-a-glance/
3rd Euro-Africa Cooperation Forum on ICT Research
Dec. 7-8, 2010 – Helsinki, Finland
A Forum organised as a side-event to the 3rd Africa-EU Summit (Tripoli, Libya – Nov. 29-30, 2010)
An event designed to anyone with an interest in Euro-African collaborative research on ICT
Eikö Botswanassa olisi kivempaa
Siellä näyttää olevan saman sarjan kokous ja myös veronmaksajien rahoilla tietenkin:
IST-Africa Initiative with the support from the European Commission is organising a conference on the “Regional Impact of Information Society Technologies in Africa – IST-Africa 2011” to be held in Gaborone (Botswana) on 4th-6th May 2011.
Pekka
Afrikasta
Olennaista on sijoitusinstrumentin valinta. Täällä puhuin mm. AKF:sta. EGPT sijoittaa vain Egyptiin ja olisin sen kanssa varovainen. Sieltä on pitkäainaikainen presidentti kohta väistymässä aivan luonnollisesta syystä sillä hän on aika vanha. Tämä tulee aiheuttamaan osakemarkkinoilla heiluntaa joka voidaan sillä perusteella jo tietää, että kun kyseinen kaveri oli laikkauskessa Saksassa viime talvena, tuli siistä ihan kivasti volatiliteettia markkinoille.