3 thoughts on “Ostin Dow Jones bear rahastoa”
Comments are closed.
Ostin DOW Jones bear rahastoa.
Uskon että kurssit laskevat ja ostin ihan vähän bear rahastoa. En yleensä ole netto shorttina – mutta nyt olen.
Comments are closed.
Analysoi salkkusi
Tein työkalun portfolion analysointiin ja uudelleentasapainottamiseen.
Kaikki käsitellään vain selaimessasi, eikä sitä tallenneta mihinkään.
https://my-portfolio-analyzer.lovable.app/
Valitse kieli oikeasta yläkulmasta
Tuo portfoliosi Excel-muodossa (huomioi osaketunnusten loppuosat, joita tarvitaan
Helsinki Capital Partnersin uutiskirjeessä lausutaan:
”Kun näin suuren markkina-arvon yhtiö (esim. SpaceX) lisätään pääindekseihin, se laukaisee markkinoilla ketjureaktion. Passiiviset indeksirahastot ovat sääntöjensä puitteissa pakotettuja ostamaan kyseistä
Suomen OMXH25 yrityksistä Wärtsilä, Orion, Kone, Sampo, Konecranes, Nordea, Elisa, Metso, Qt ja Kesko ovat järkeviä yrityksiä joihin kannattaisi laittaa uutta pääomaa investointeja varten. Muut
Markkinat saivat maanantaina taas muistutuksen Persianlahden kriisin todellisesta tilasta propagandasta siivottuna. Brent-futuurit pomppasivat päälle viisi prosenttia, kun Israel ja Iran vaihtoivat ohjusiskuja huolimatta Donald Trumpin vakuutteluista neuvottelujen

Mitenkäs aiot varautua dollarin
Mitenkäs aiot varautua dollarin mahdolliseen heikkenemiseen, eikö se syö tuollaisen shortin tuottoa. Ainakin minulla olevan Ultrashort Technology (REW) tuotto on ollut olematon vaikka sen kurssi on noussut komeasti dollareissa.
Pekka
Dollari short
Kyllä asia on hieman ongelmallinen – olis kiva tietää miten varaudutaan.
Double binding
eli kaksoissidonnaisuus, taitaa tosin olla psykologian termejä ja tarkoittaa ihan muuta, mutta sopisi parin viimepäivän kurssikehitykseen. Eli kun USA:ssa menee huonosti heikkenee samaan aikaan sekä dollari että myös USA:n yhtiöiden kurssit. Herää kysymys aikaansaako dollarisuojaus kaksinkertaisen vivun sijoituksessa USA:han.