Osakkeita säästöpossuja rikkomalla?

Olen aina arvostanut FT Erkki Sinkon tyyliä, hänen kasvollista sijoittamistaan ja erityisesti sitä, että hän on aina ollut valmis panemaan omaa persoonaansa peliin numerosarjojen jatkeeksi.

Nyt olen kuitenkin sitä mieltä, että toistuvat puheet säästöpossujen rikkomisesta eivät tarjoa parasta mahdollista esimerkkiä.

Olen itse KL:ssä sortunut kuvaamaan käsityksiäni vähän turhankin konstikkaitten vertauksien avulla.

Sanottakoon se nyt tässä lyhyesti, selvästi, yksiselitteisesti suomen kielellä. että mielestäni sijoittajan on joka tilanteessa pyrittävä varautumaan mahdollisemman moneen skenaarioon.

Pidän kahta vaihtoehtoa todennäköisenä: sekä sitä, että kurssit kääntyvät varsin nopeasti (esim. tänä vuonna) nousuun; että sitä vaihtoehtoa, että ne pysyvät alhaalla useita vuosia. Olen siis sekä ostanut osakkeita että varautunut pitämään ne esim. 15 vuotta omistuksessani.

En järin paljon usko siihen, että kurssit enää olennaisesti laskisivat, mutta myös siihen olen varautunut.

Aivan lopuksi en millään malta olla palaamatta allegoriaan Napoleonin reservien käytöstä. Käsittääkseni mieheltä ei yhdessäkään taistelussa reservit loppuneet. Ne eivät nimittäin loppuneet edes Waterloon taistelun iltana. Mutta kun Ranskan armeijan pääosa joutui pakokauhuun, reservejä käytettiin vain vetäytymisen turvaamiseen, sillä niitten käyttö hyökkäykseen olisi siinä tilanteessa ollut täysin hyödytöntä. Sijoittajan kielellä: ei pidä heittää hyvää rahaa huonon rahan perään huonoon kohteeseen, vaan on etsittävä rahoilleen parempi kohde

Olen aina arvostanut FT Erkki Sinkon tyyliä, hänen kasvollista sijoittamistaan ja erityisesti sitä, että hän on aina ollut valmis panemaan omaa persoonaansa peliin numerosarjojen jatkeeksi.

Nyt olen kuitenkin sitä mieltä, että toistuvat puheet säästöpossujen rikkomisesta eivät tarjoa parasta mahdollista esimerkkiä.

Olen itse KL:ssä sortunut kuvaamaan käsityksiäni vähän turhankin konstikkaitten vertauksien avulla.

Sanottakoon se nyt tässä lyhyesti, selvästi, yksiselitteisesti suomen kielellä. että mielestäni sijoittajan on joka tilanteessa pyrittävä varautumaan mahdollisemman moneen skenaarioon.

Pidän kahta vaihtoehtoa todennäköisenä: sekä sitä, että kurssit kääntyvät varsin nopeasti (esim. tänä vuonna) nousuun; että sitä vaihtoehtoa, että ne pysyvät alhaalla useita vuosia. Olen siis sekä ostanut osakkeita että varautunut pitämään ne esim. 15 vuotta omistuksessani.

En järin paljon usko siihen, että kurssit enää olennaisesti laskisivat, mutta myös siihen olen varautunut.

Aivan lopuksi en millään malta olla palaamatta allegoriaan Napoleonin reservien käytöstä. Käsittääkseni mieheltä ei yhdessäkään taistelussa reservit loppuneet. Ne eivät nimittäin loppuneet edes Waterloon taistelun iltana. Mutta kun Ranskan armeijan pääosa joutui pakokauhuun, reservejä käytettiin vain vetäytymisen turvaamiseen, sillä niitten käyttö hyökkäykseen olisi siinä tilanteessa ollut täysin hyödytöntä. Sijoittajan kielellä: ei pidä heittää hyvää rahaa huonon rahan perään huonoon kohteeseen, vaan on etsittävä rahoilleen parempi kohde

Related Posts

Salkun rakenne Sijoittaminen

Jyrkin Listalle tuloskierroksen muistiinpanoja

Olen lisännyt Jyrkin Listalle kvartaalitulosten muistiinpanot. Aluksi muistiinpanoja on tehty laatuyhtiöiden listan osakkeille ja tarkoitus on laajentaa muistiinpanoja myös suurimpien Suomi-yhtiöiden osakkeille. On todennäköistä, että

Talous Yhteiskunta

Uutinen juhannuksen varjosta

Sosiaaliturvaministeri Sanni Grahn-Laasosen toimeksiannosta professori Samuli Knüpfer on nimitetty selvityshenkilöksi, jonka tehtävänä on arvioida mahdollisuuksia soveltaa Ruotsin rahastoeläkemallia (premiepension) Suomessa. Selvityshenkilön toimikausi päättyy tammikuussa 2027.
Ruotsin